Bu yazı Dünya Gazetesi’nde 28 Temmuz 2017 tarihinde yayımlanmıştır.
Yazılım teknolojilerinin iş hayatında kullanımı dendiğinde ilk akla gelen servislerden olan G-Suite uygulamalarına (Gmail, Dokümanlar, Drive, Takvim vs.) bir yenisi katılıyor: Google Hire. İşletmenizin ruhunu, fizksel bütünlüğünü ve iş becerme kapasitesini doğrudan etkileyen bir alan olarak İşe Alım, teknolojinin yardımıyla etkinliğinizi artırabileceğiniz alanların başında geliyor. İster dünyanın en büyük şirketlerinden biri olun, isterse birkaç kişiden oluşan bir reklam ajansı. Uzun vadede ayakta kalmanızı ve karlılığınızı sürdürmenizi sağlayacak en önemli bileşen, çalışanlarınızdır.
Google’ın tüm dünyaya duyurduğu yeni servisi Hire, doğru çalışanlara doğru süreçlerle ulaşabilmeniz için tasarlandı. Açık pozisyonlarınıza doğru aday bulma maliyetini minimuma indirmek, işe alım ve aday takip süreçlerinizi optimize etmek amacıyla servisini geliştiren Google, siz her zaman yaptığınız gibi işinizi yaparken takviminizle, mailinizle ve Drive’da tuttuğunuz dökümanlarınızla entegre çalışan işe alım servisi ile birçok sürecinizi tek bir süreç üzerinde birbirine bağlıyor.
Bu dönüşüm yalnızca iç süreçlerinizi optimize etmekle de kalmıyor. İşveren markası olma yolunda ilerlemek isteyen işletmeler için, çalışan adaylarının işe alım deneyiminin yeniden tasarlanmasına yardımcı oluyor. Yeni dönemin en önemli anahtar sözcüklerinden biri olan ‘deneyim tasarımı’, yalnızca müşterilerinizi daha iyi hissettirmek üzerine tasarlamaya giriştiğiniz bir bileşen değil, çalışanlarınızı da kapsama dahil ettiğiniz bütüncül bir yaklaşıma dönüşüyor.
Umut Özbağcı
Datassist Bordro Servisi Müşteri İlişkileri ve
İş Geliştirme Yöneticisi