İşletmelerin pazarlama politikalarını yoğunlaştırdığı platformlardan Facebook’ta, 2016’nın ikinci yarısından bugüne ciddi bir trafik düşüşü gözlemleniyor. Peki bunun nedeni ne?
Facebook, web sitelerine giden trafikte 2016’nın ikinci yarısında % 30,9 etkili iken 2017’nin son altı ayında % 18,2’ye gerilemiş durumda. Bunun altında ise, algoritma değişikliği yatıyor. Yaptığı algoritma değişikliği ise, kullanıcı deneyimine dönük.
Facebook’un CEO’su Mark Zuckerberg, yaptığı açıklamada pasif haber tüketiminin yerine kullanıcıların iyi zaman harcamalarına odaklanan bir platform hâline dönüşeceklerinin sinyallerini vermişti. Güvenilir, bilgilendirici ve yerel toplulukları ilgilendiren haberlerin bu kapsamda avantajlı olacağını da ifadelerine eklemişti. Değişen algoritmalarda, bu çerçevede yayın yapan firmalar paylaşım çizgilerini korumanın yanı sıra canlı yayın videosu ve hikâyeler oluşturarak da trafiklerini elde tutabilecek gibi görünüyor.
Gidişatın kazananı ise Google olacak gibi görünüyor. Zira Google, Şubat 2018’de bir önceki aya göre 466 milyon (yaklaşık % 40) daha fazla sayfa gösterimi elde etti.
Bu yazı, Dünya Gazetesi’nde 2 Mart 2018 tarihinde yayımlanmıştır.