Genellikle seçim dönemlerinde adını duyduğumuz Konda Şirketi, veri tabanını kamuoyu kullanımına açtı!
Son sekiz yılda yaptığı 85 araştırmada siyaset, yatırım, finans, holding, bürokrasi, akademi ve medya sektörlerinde 230 bini aşkın bireyle görüşen Konda; bu görüşmelerden elde ettiği verileri interaktif bir platform olan Konda İnteraktif’e aktardı.
Sistem, üç ana bölümden oluşuyor. İlki, çalışma durumu, örtünme durumu, etnik köken ve sosyal medya kullanım durumunu açığa döken “demografi bölümü”. İkinci bölümde aile yapısı, ekonomik sınıflar, eğitim, şiddet algısı, tüketici beklentileri ve zaman kullanımı gibi kategoriler yer alırken son bölümde ise güncel konulara değinen dönemsel araştırmalar yer alıyor.
Her Müşteri, Bir Anket
İster gözle görülür bir metaya dönük hizmet verin, ister servis sağlayıcısı olun; her müşteriniz sizin için bir anket. ‘Müşteri her zaman haklıdır’ mottosuyla özetlenen “Müşteri Memnuniyeti”, aslında o kadar da basit değil. Anketleri doğru okumanızın yanı sıra, doğru kullanmanız da büyük önem teşkil ediyor. Nasıl kullanacaksınız?
> İyi yorumu saklama!
Müşterilerinizden gelen olumlu reaksiyonları, kendinize saklayıp direkt kendinize pay etmek yerine önce o etkiyi oluşturan birime ardından tüm şirkete yansıtmanız motivasyon açısından elzemdir.
> Ücretsiz iş geliştirme, e daha ne?
Herhangi bir hizmetinize dönük olumsuz eleştiri veya kullanıcı memnuniyetsizliği geldiğinde dünyası yıkılanlardan mısınız? Oysa bu tarz ‘iş geliştirme’ departmanları için dünyalarca ödenek ayıran firmaların var olduğunu herkes bilir! Siz, birebir sonuca ulaşıyorsunuz; buna neden üzülesiniz?
> “Şikayetini Bana, Memnuniyetini Dostuna”
Müşterilerinizle kuracağınız iletişimi doğru ayarlamanız çok önemli. Bu devirde, “Şikayetinizi bize, memnuniyetinizi dostlarınıza iletin” yaklaşımı artık geçerli değil. Sosyal medyanın gücü bu konuda defalarca kanıtlandı. Müşterileriniz, bir problemleri olduğu anda size ulaştıkları taktirde bu problemin tamamen sonuçlanacağını bilirlerse sorunları ‘aile içinde’ halledebilirsiniz. Onlara da, dostlarına sizi tavsiye etmek kalır…
Bu yazı Dünya Gazetesi’nde 16 Mart 2018 tarihinde yayımlanmıştır.