Araştırma şirketi Gemius farklı ürünlerinden elde ettiği verilerle 15-24 yaş arası genç kullanıcıların dijital içerik ve reklam tüketim alışkanlıklarını inceledi. Önceki jenerasyonlardan farklı olarak dijital dünyanın içinde büyüyen bu kuşak hem içerik üreticilerin hem de markaların ulaşmak için çabaladığı bir kitle olarak öne çıkıyor.
İnceleme grubunun özellikle hangi cihazlarda daha aktif olduğu verisi ilk işaret fişeği olarak öne çıkıyor. 2018 Mart ayı erişimleri masaüstünden internete bağlanan kullanıcı sayısını 8,2 milyon olarak gösterirken, akıllı telefonundan bağlananların sayısı 10,2 milyon olarak görülüyor.
Genç kullanıcılarının en fazla arama motorları, video siteleri ve sosyal ağları kullandıkları görülüyor. Kısa videoları izlemeyi tercih etmenin bir sonucu olarak sosyal ağların kullanım süresi yükseliyor. Haber sitelerinin ise sıralamada geride kaldıklarını görüyoruz.
Gençlerin en çok ziyaret ettiği ve uzun süreler geçirdiği kategorlerin başında gelen video kategorisi detaylarına bakıldığında ise dijitalin gücü gitgide daha görünür olmaya başlıyor. En çok erişilen Youtube’un hemen ardından 1.7 milyon gerçek kullanıcı ile Puhutv.com ikinci olarak öne çıkmış. Tüm dünyada değişen yayıncılığın Türkiye’de de benzer etkiler göstermeye başladığı ortada.
Elbette bu veriler genç internet kullanıcılarının en önemli içerik tüketicileri ve reklam izleyiciler olduğunun altını çiziyor. Markaların gençlerle çağın gereklilikleri içerisinde oldukça güçlü bir iletişim kurduğu apaçık ortada.
Umut Özbağcı
Datassist Bordro Servisi
CIO