Skip to main content

Facebook, oyun endüstrisinde yer alan ve yer almak isteyen kadınlara dönük topluluğu olan “Women in Gaming”de gittikçe ilgiyi arttırıyor. Sosyal sorumluluktan öte, büyük bir topluluğa dönüşmesi hedeflenen platformda daha fazla kadının liderliğe yönelmesi asıl amaç. Şimdiye dek 20 kadının hikâyesinin yer aldığı grup için aldığı geri dönüşler, Facebook’u mutlu etmişe benziyor.

Sadece % 23

Facebook COO’su Sandberg’in paylaştığı bir rakam ise çok çarpıcı. Kadın iş gücünün, oyun endüstrisinin sadece % 23’ünü oluşturduğu belirtiliyor. Daha eşitlikçi bir anlayış için nüfusun tüm yeteneklerinin bu endüstriye yönelmesi gerektiği de, Sandberg’in paylaşımları arasında.

Facebook’un Avrupa ve Orta Doğu pazarlama ekibinin direktörü Aoife Brodigan ise bir gazeteye verdiği röportajda “Endüstride daha fazla kadını teşvik etmek ve sektörde kalmak istiyorsanız; güvenli bir alan yaratmalısınız.” sözlerini sarf etti.

Teknoloji devinin, oyun endüstrisindeki kadınları yıl boyunca E3, Gamescom ve European Women in Games Conference gibi etkinliklerde destekleyeceği belirtildi. Öte yandan, kadınların günümüz oyun endüstrisinde çalışmalarını paylaştığı “Women in Gaming Stories Days”e de Facebook’un sponsor olacağı ifade edildi.

Bu yazı, Dünya Gazetesi’nde 9 Mart 2018 tarihinde yayımlanmıştır.