Skip to main content

Endonezya, İtalya, Meksika, İngiltere ve ABD başta olmak üzere aşamalı olarak tüm dünyada küçük işletmelere sunulacak olan WhatsApp Business’ı piyasaya sürdü. Uygulama henüz Türkiye’de hizmet vermese de, ilerleyen günlerde Google Play’de yerini alacağı tahmin ediliyor.

İlk aşamada yalnızca Android cihazlar için piyasaya sürülen uygulama, küçük işletmeler ve müşterileri arasındaki iletişimi güçlendirmeye ve hızlandırmaya odaklanıyor.

WhatsApp Business uygulamasını kullanacak işletmeler iş alanı, email, adres ve web sitesi gibi bilgileri girerek profillerini oluşturabilecekler. İşletme profilleri, mesajlaşma araçları, istatistikler ilk planda öne çıkacak özellikler olacak. Elbette uygulama yalnızca mobilde değil, web üzerinden de kullanılabilecek.

Müşteriler ve işletmelerin daha hızlı ve basit bir şekilde iletişim kurmasını sağlamayı hedefleyen WhatsApp Business, şirketler için bir gelir kaynağına da dönüşebilir. WhatsApp’ın COO’su Matt Idema’nın geçtiğimiz aylarda WhatsApp’ın reklam yayınlayarak gelir elde etme ihtimalinin ortadan kalkmadığına ilişkin söylemi ile birlikte düşününce, işin nerelere gidebileceği daha da net bir görüntü kazanıyor.

Bu yazı, Dünya Gazetesi’nde 26 Ocak 2018 tarihinde yayımlanmıştır.

Umut Özbağcı
Datassist Bordro Servisi
Müşteri İlişkileri ve İş Geliştirme Yöneticisi