Skip to main content

Herhangi bir mahallede fotoğraf dükkânı sahibi de olsanız, dünyanın en büyük fotoğraf makinesi üreticisi de olsanız rakibiniz çok…

Bu rekabette kazanan taraf olmanın yolu ise gayet basit. Kim teknolojiyi daha iyi kullanır ve müşterilerine sunabilirse, yarışın galibi o olur.

Fakat anlatmadan geçilmeyecek bir konu var ki; o da bu rekabetin teknoloji devam ettikçe süreceği… Teknolojinin baş döndüren hızı karşısında, yapılacak şey; en büyük yatırımları teknoloji ve Ar-Ge faaliyetlerine yapmak olacak.

Dünya otomobil pazarındaki en büyük paya sahip olan çok köklü şirketler bile, yakın gelecekte herkesin kullanmaya başlayacağı elektrikli otomobiller karşısında hamlelerini yapıyor. Elon Musk’ın Tesla’sının gümbür gümbür geliyor olması tabii ki köklü otomobil şirketlerini endişelendiriyor. Çünkü önümüzdeki 5-10 yıl içerisinde otomobil kültürümüzde büyük değişiklikler olacak ve artık benzin, dizel gibi kıt kaynaklar ile çalışan otomobillerin üretimi hayli azalacak.

Honda, Renault, Toyota, BMW gibi markalar yatırımlarını elektrikli araba teknolojilerine yapıyor. Hatta bu pazardaki savaşa başladılar bile. Bilindik markaların dışında da birçok yeni marka da bu pazara girecek. Tesla kadar yeni, ancak Tesla kadar karizmatik olmayan, Hint ve Uzak Doğu menşei olan şirketler de müşterilerini bekleyecek.

Bu alana yatırım yapmayan veya yatırımda geç kalan köklü otomobil üreticilerinin sonu ise, pek parlak görünmüyor. Şirket ne kadar köklü olursa olsun, referansları ne kadar kuvvetli olursa olsun, eninde sonunda teknoloji ve Ar-Ge’ye yatırım yapmazsa kaybediyor.

Bu yazı, Dünya Gazetesi’nde 27 Temmuz 2018 tarihinde yayımlanmıştır.

Kaan KOSOVA
Datassist Bordro Servisi