Skip to main content

Bir gün birisi karşınıza çıksa ve dese ki, “Sizi çevrenize çok lüks bir yaşam sürüyor gibi göstereceğim ama karşılığında bana para ödeyeceksiniz…”. Ne dersiniz? Şaşırtıcı bir teklif olduğu kesin! Peki ya bu soruya “Evet!” cevabı verenler olduğunu söylersek?

Sosyal mecraların ürettiği iş kollarının haddi hesabı yok. Fakat bu sefer öğreneceğiniz ‘girişim’, size belki de “Yok artık!” dedirtecek. Moskova kuruluşlu bir şirket, dileyen kullanıcılara iki saatlik fotoğraf çekimini 242 dolara sunuyor. Tabii ki bu, sıradan bir fotoğraf çekimi değil.

Yaşantısını lüks göstermek; özel jetlerden, spor arabalardan inmeden yaşıyormuş gibi Instagram fotoğraflarına sahip olmak isteyenlere dönük bir fotoğraf çekimi. Dilediğiniz lüks aracı seçiyorsunuz, gerisi onlara kalıyor! Tabii bir de, parasını ödediğiniz için size de…

Hâliyle bu durum, pek çok tartışmayı da beraberinde getiriyor. Hani şu meşhur, “O kadar mutlu fotoğrafı var, neden intihar etti?” diye anılan sosyal medya ünlülerinin (ki, Jim Carrey’nin sevgilisiyle başladı bu söylem) durumlarından tutun da; “SGK’lı çalışan değil mi bu, nasıl bu kadar uzun süre tatil yapıyor?” diye andığınız iş arkadaşlarınıza dek pek çok konuya açıklık getirmesinin yanı sıra işin sosyolojik ve psikolojik boyutu da ayrıca irdelenmeli. Zira, sosyal medyayı bilinçaltı ‘yaşam’ pazarlama ürünü olarak düşündüğümüz zaman takip ettiği fenomenlerin yaşantılarıyla boy ölçüşebilmek için kırk takla atanların; birkaç fırın daha ekmek yiyeceğini öngörmek de zor değil.

Fotoğraf sanatının hileleri, ezelden beri söylenegelmiştir fakat bu kadar hile yapılacağını belki de Johann Zahn bile tahmin edemezdi!

Bu yazı, Dünya Gazetesi’nde 10 Kasım 2017 tarihinde yayımlanmıştır.