1 dakikalığına gökyüzüne baktınız. Siz başınızı kaldırmış bakarken internette neler yaşandı dersiniz?
900.000 kişi Facebook’ta giriş yaptı. 16 milyon adet mesaj atıldı. Youtube’da 4.1 milyon video izlendi. Google Play ve App Store’dan 342 bin uygulama indirildi. Instagram’a 46 binden fazla yeni post yüklendi. 452 bin tweet, Twitter’da dolaşıma girdi. Birkaç tanesi sizin mail kutunuza düşmüş olmak üzere toplam 156 milyon mail gönderildi. Google’da 3.5 milyon farklı arama yapıldı.
Sosyalleşme konusunda çok verimli olmasa da yaşamsal sayılabilecek birçok ihtiyacımızı artık internet üzerinden karşılıyoruz.
Youtube üzerinden ‘daha önce hiç görmediğimiz on beş görünmez şey’ hakkında videolar izliyor; Netflix, PuhuTv üzerinden ‘drama ihtiyacımız’ı karşılıyoruz. Elektrik, Su ve Doğalgaz faturalarının üzerine bir de müzikal ihtiyaçlarımızı karşılayan Spotify Premium faturası eklenmiş durumda. Aile büyüklerinden duyduğumuz hayata dair birçok tavsiye işlerliğini çoktan yitirdi desek yalan olmaz. Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat aracılığıyla ‘sosyalleşiyoruz. Messenger, Whatsapp yardımıyla ne yaptıklarını bilmeden duramadığımız tanıdıklarımızla iletişim kuruyoruz.
Online da olsa sosyalleşmek kötü denilemez, ancak internet üzerinde gerçekleştirdiğimiz aktivitelerin ne kadarı gerçekten sosyalleşme aktivitesi hiç düşündünüz mü?
Bu yazı, Dünya Gazetesi’nde 24 Kasım 2017 tarihinde yayımlanmıştır.
Umut Özbağcı
Datassist Bordro Servisi
Müşteri İlişkileri ve İş Geliştirme Yöneticisi