Skip to main content

IBM tarafından geliştirilen Deep Blue, Dünya satranç şampiyonu Gary Kasparov’u 1997 yılında yenmeyi başardığında, insana rakip olan bilgisayarlar ve yapay zeka konusu henüz bugün olduğu gibi gündemi oluşturmuyordu.

Oyun oynayan bilgisayar kavramını hayatımıza sokan Deep Blue’nun ardından, bilgisayar oyunlarını izleyerek ve deneyerek öğrenen yapay zeka uygulamaları ortaya çıktı. Bu uygulamaların temelinde ise makine öğrenmesi yatıyordu.

Super Mario = Fizik Prensibi

The Verge’ün haberine göre ise son gelişme tüm bunların ötesinde bir noktayı gözler önüne seriyor. Georgia Teknoloji Enstitüsü’nden araştırmacılar, bilgisayar oyunlarını izleyerek oyunun nasıl çalıştığını ve oyun motorunun dinamiklerini çözen bir yapay zeka üzerinde çalışıyorlar. Çalışma üzerine kaleme aldıkları makalenin (Game Engine Learning from Video – Video izleyerek Oyun Motorunu Öğrenme) adından da anlaşılacağı gibi yapay zeka yalnızca oyuna ait videolar izleyerek oyunun nasıl çalıştığını anlıyor. Koda erişmeden, yalnızca pikselleri takip ederek çalışma motor prensiplerini çözümleyen bu yapay zeka şimdilik yalnıza 2 boyutlu platformlar üzerinde çalışıyor.
“Aman bu ne şimdi, çok mu önemli sanki Mario’nun nasıl zıpladığı?” diyenler için not: Günün birinde yapay zekanın, içinde yaşadığımız evrenin fiziksel prensiplerini çözmede bizi sollayabileceğini de hesaba katmak gerekiyor.

Bu yazı, Dünya Gazetesi’nde 29 Eylül 2017 tarihinde yayımlanmıştır.

Umut Özbağcı
Datassist Bordro Servisi
Müşteri İlişkileri ve İş Geliştirme Yöneticisi